Uzun Kuyruk

Pratik Neonatoloji

Tıbbi Yayınlar Merkezi

30 Soruda Pnömoni TÜKENDİ.

Yazarlar : Prof. Dr. Günay AYDIN, Prof. Dr. Selim BADUR
Yayın Tarihi : 2019
ISBN : 978-605-67578-7-7
Baskı Sayısı : 1. Baskı

30 Soruda Pnömoni TÜKENDİ. Açıklaması

Değerli meslektaşlarımız,

Elinizdeki kitapta, her zaman güncelliğini koruyan bir konunun ayrıntılı olarak elealındığını göreceksiniz: ilk kez Hippocrates tarafından tanımlanan Pnömoniler... Farklı uzmanlık alanlarından okurların dikkatini çekeceğini umduğumuz “Pnömoni”sorunu,  sadece ülkemizde değil, farklı sosyo ekonomik özelliklere sahip bir çok ülkedeilgi odağı olan bir konudur ve özellikle etkin aşıların geliştirilmesini takiben, pnömonilereolan ilgi tüm dünyada artmıştır. Aslında tıbbın bu ilginç (bir o kadar da karmaşık veönemli) konusuna ait bilgiler 19. yüzyılın başında  beri tartışılmaktadır. Laennec 1819yılında ilk klinik ve patolojik tanımlamaları geliştirmiş; 1842’de ise Rokitansky lober vebronkopülmoner pnömoninin patolojik farklarını tanımlamış; daha sonra bu önemlisağlık sorununun hem tanısı, hem tedavisi konusunda ciddi gelişmeler kaydedilmiştir.Önemi ve yaygınlığı, ayrıca tedavi edilmediğinde yaratacağı olumsuzluklar gittikçe dahaiyi anlaşılan bir hastalık söz konusu olduğundan, “PNÖMONİLER” başlığının doğru birseçim olduğuna inanmaktayız. İşte bu nedenlerden ötürü, yukarıda vurgulamaya çalıştığımızgelişmeler ışığında, SELEN Yayıncılık tarafından hazırlanan “30 SORUDA...” serisininyeni kitabını, PNÖMONİLER konusuna ayırmanın uygun olacağını düşündük. “30 SORUDA PNÖMONİLER” kitabı, her biri konusunda yetkin uzmanlar olanve genel anlamda Akademik Solunum Derneği üyelerinden oluşan meslektaşlarımıztarafından kaleme alınmıştır. Kitapta öncelikle pnömoni tanımını ve sını?andırılmasınınnasıl yapıldığını ele aldık; daha sonra pnömonide semptomların ve ?zik muayenebulgularının neler olduğu; tanıda akçiğer gra?sinin, sitolojik incelemenin  ve nihayetdiğer tanı yöntemlerinin önemleri ve getirileri tartışıldı. İlerleyen bölümlerde ise öncelikletoplumsal ve hastane kökenli pnömoni etkenleri ayrı ayrı irdelenmiş olup; daha sonra viral-bakteriyel ve fungal pnömonilerin özellikleri vurgulanmış; tanı ve tedavide ailehekiminin rolü, hastaneye yatış ve yoğun bakım endikasyonları, tipik ve atipik pnömoniayırımının nasıl yapılması gerektiği, tedavi endikasyonları, farklı özellikdeki bireylerde(gebeler, nötropenik hastalar, karaciğer yetmezliği olanlar, immün süprese hastalar gibi)pnömoni bulguları ve tedavi endikasyonları irdelenmiş; pediatrik olguların özellikleritartışılmış ve nihayet pnömoni komplikasyonları ve pnömoni aşıları gibi başlıklarakitapta yer verilmiştir.Gördüğünüz gibi PNÖMONİ konusunu kapsamlı olarak ele alan bu kitabın ilginiziçekeceğini umuyoruz.Bilgi birikimlerini bizlerle paylaşan tüm yazarlara içten teşekkürlerimizi iletir, sizlereçalışmalarınızda kolaylıklar ve iyi okumalar dileriz.

Saygılarımızla,

Prof Dr Günay AYDIN

Prof Dr Selim BADUR

Diyet & Dermatolojik Hastalıklar

Kuyruksuz Tilki

Gölgelerin İsyanı

ÇOCUK ENFEKSİYONLARINA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR TÜKENDİ.

Yenidoğanın Enfeksiyon Hastalıkları E-Book