Pediatri Uzmanı Nasıl Olurum Çocuklarda Ateş 30 Soruda Demir Çinko Birlikteliği Aile Hekimliği Başucu Kitabı TÜKENDİ. Alerjik Hastalıklara Pratik Yaklaşım Asid Peptik Hastalıklar Çocuklarda Alerji Tanıdan Tedaviye Hipertansıyon Hakkında Bilinmesi Gerekenler TÜKENDİ Kalp Hastalıklarında Sizin Sorularınıza Cevaplar Pediatrik Gastroentroloji ve Beslenme Yetişkin ve Çocuklarda Probiyotikler TÜKENDİ. 30 Soruda Grip HİPERTANSİYON TANI VE TEDAVİSİ ÇOCUKLARDA ENFEKSİYON HASTALIKLARI Kardiyoloji Tanı ve Tedavi Yaklaşımları NÖROŞİRÜRJİDE ŞANT CERRAHİSİ Çocuklarda Antibiyotik Kullanım İlkeleri & Antibiyotikler Dermatolojik Hastalıklarda Çinko`nun Önemi TÜKENDİ. Çocukluk Çağında Meningokok Hastalıkları 30 SORUDA ÇOCUKLARDA BESİN ALERJİLERİ Besin Alerjisi Nedir Ne Değildir? ÇOCUK ENFEKSİYONLARINA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR TÜKENDİ. Karotis Arter Darlıkları: Cerrahi Tedavi 30 SORUDA AŞI Diyet & Dermatolojik Hastalıklar TUS VE YDUS İÇİN YENİDOĞAN SORU BANKASI Gölgenin Rengi Çocukluk Çağında Akut İshalleri TÜKENDİ. Kanıta Dayalı Dermatolojik Tedavi E- Book 1 adet Makale Pratik Neonatoloji Biyoistatistik ve Kanıta Dayalı Laboratuar Yenidoğanın Enfeksiyon Hastalıkları E-Book Kuyruksuz Tilki Gölgesini Kaybeden Çocuk Uzun Kuyruk Bilge Kaplumbağa Evcimen Kaku 30 Soruda Pnömoni TÜKENDİ. 30 Soruda Primer İmmün Yetersizlikler Eyfel Kulesi Luka`nın Çam Ağacı Gölge Satıcısı Gölgelerin İsyanı Rüya Perisi Sincap ile Fındık Ağacı ÇOCUKLARDA HER YÖNÜYLE COVİD-19 MENOPOZ

Alerjik Hastalıklara Pratik Yaklaşım

Gölgelerin İsyanı

Klinik Tıp Bilimleri Dergisi

Birim Fiyatı: ₺0,00

Yayın Tarihi : 2013 / Kargo karşı ödemelidir.
Yayın Türü : Yerel-Süreli
Yayın Periyodu : 1 Ayda 1 - Yılda 12 sayı
ISBN : 2147-494X
Online ISSN :
Cilt : 5 Sayı 1
Dergi Sayısı : Ocak 2017 TÜKENDİ

Adı: CYP 2D6 Genetik Polimorfizminin Klinikteki Önemi

Öz

CYP 2D6 polimorfizminin klinik farmakolojideki öneminin keşfiyle birlikte farmakogenetik rolu¨ hakkında yeni çalışma alanları doğmuştur. Pazarlanan ilaçların yaklaşık %25’inin metabolizmasına katılmakta ve genetik polimorfizm göstermesi sebebiyle hem olası ilaçla indu¨klenen toksisiteye hem de geniş ölçekli coğrafik ve inter-etnik farklılıklara sebep olmaktadır. CYP 2D6 ve onun varyant allelleri belirli hastalıkların patogenezinde yer almaktadır. CYP 2D6, hastalık durumuna olan etkisini belirli ksenobiyotikleri hem aktive ederek hem de nörotransmiterlerin metabolizmasına katılarak gerçekleştirmektedir. Bu hastalıklar arasında belirli kanser tipleri, Parkinson hastalığı, Sistemik lupus eritematozus, pituitary adenoma, Balkan nefropati ve Ankilozan spondilit yer almaktadır. Derlememizde; CYP 2D6 enziminin varyant alleleri, allelerin oluşumundan sorumlu moleku¨ler mekanizmalar, allelerin coğrafik dağılımları, CYP 2D6 enziminin substrat ve inhibitörlerinin bir arada kullanımının klinik önemi ve son olarak CYP 2D6’nın dört ayrı fenotipinin belirli hastalıklarla olan bağlantısını ayrıntılı bir biçimde özetlemeye çalıştık.