Pediatri Uzmanı Nasıl Olurum Çocuklarda Ateş 30 Soruda Demir Çinko Birlikteliği Aile Hekimliği Başucu Kitabı TÜKENDİ. Alerjik Hastalıklara Pratik Yaklaşım Asid Peptik Hastalıklar Çocuklarda Alerji Tanıdan Tedaviye Hipertansıyon Hakkında Bilinmesi Gerekenler TÜKENDİ Kalp Hastalıklarında Sizin Sorularınıza Cevaplar Pediatrik Gastroentroloji ve Beslenme Yetişkin ve Çocuklarda Probiyotikler TÜKENDİ. 30 Soruda Grip HİPERTANSİYON TANI VE TEDAVİSİ ÇOCUKLARDA ENFEKSİYON HASTALIKLARI Kardiyoloji Tanı ve Tedavi Yaklaşımları NÖROŞİRÜRJİDE ŞANT CERRAHİSİ Çocuklarda Antibiyotik Kullanım İlkeleri & Antibiyotikler Dermatolojik Hastalıklarda Çinko`nun Önemi TÜKENDİ. Çocukluk Çağında Meningokok Hastalıkları 30 SORUDA ÇOCUKLARDA BESİN ALERJİLERİ Besin Alerjisi Nedir Ne Değildir? ÇOCUK ENFEKSİYONLARINA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR TÜKENDİ. Karotis Arter Darlıkları: Cerrahi Tedavi 30 SORUDA AŞI Diyet & Dermatolojik Hastalıklar TUS VE YDUS İÇİN YENİDOĞAN SORU BANKASI Gölgenin Rengi Çocukluk Çağında Akut İshalleri TÜKENDİ. Kanıta Dayalı Dermatolojik Tedavi E- Book 1 adet Makale Pratik Neonatoloji Biyoistatistik ve Kanıta Dayalı Laboratuar Yenidoğanın Enfeksiyon Hastalıkları E-Book Kuyruksuz Tilki Gölgesini Kaybeden Çocuk Uzun Kuyruk Bilge Kaplumbağa Evcimen Kaku 30 Soruda Pnömoni TÜKENDİ. 30 Soruda Primer İmmün Yetersizlikler Eyfel Kulesi Luka`nın Çam Ağacı Gölge Satıcısı Gölgelerin İsyanı Rüya Perisi Sincap ile Fındık Ağacı ÇOCUKLARDA HER YÖNÜYLE COVİD-19 MENOPOZ

HİPERTANSİYON TANI VE TEDAVİSİ

Diyet & Dermatolojik Hastalıklar

Klinik Tıp Bilimleri Dergisi

Birim Fiyatı: ₺0,00

Yayın Tarihi : 2013 / Kargo karşı ödemelidir.
Yayın Türü : Yerel-Süreli
Yayın Periyodu : 1 Ayda 1 - Yılda 12 sayı
ISBN : 2147-494X
Online ISSN : ..........
Cilt : 3 sayı 1
Dergi Sayısı : Mart 2015 TÜKENDİ.
Dil : Türkçe - İngilizce

Adı: Antibiofilm Ajanlar, Gu¨ndemdeki Gelişmeler - Antibiofilm Agents, Developments in the Agenda

Özet

Biyofilm yapısı, bakterilerin kendilerini konağın immun yanıtı ve antibiyotik tedavisinden

koruyan matriks yapı aracılığı ile hayatta kalma avantajı sunan bir yaşam tarzıdır.

Bu nedenle, mortalite ve morbiditeye önemli katkısı olan biyofilm ilişkili enfeksiyonların

tedavisi oldukça zordur. Kistik fibrozisli hastalardaki pnömoni, kronik yara

enfeksiyonları, kronik otitis media, yabancı cisim ve kateter ilişkili enfeksiyonlar milyonlarca

insanı etkilemektedir. Ancak, sorumlu mikroorganizmalar çoklu ilaç direnci

olan suşlardır. Son zamanlardaki çalışmalar, potansiyel tedavi ajanları olarak dikkat çeken

antimikrobiyal peptidler u¨zerine odaklanmıştır. Antimikrobiyal peptidler mikroorganizmaların

geniş bir spektrumuna karşı antimikrobiyal aktivite gösterebilir ve biyofilm

oluşumunun çeşitli aşamalarını etkileyebilir. Bu derlemenin amacı tedavi uygulamaları

için biyofilmler u¨zerinde test edilen antimikrobiyal peptidlere yeni yaklaşımların

irdelenmesidir.

Abstract

Biofilm formation is a bacterial lifestyle, which offers a survival advantage through

its protective matrix against host immune defense and antibiotic treatment. Therefore,

it is very difficult to treatment of biofilm related infections which are significantly

contribute to morbidity and mortality. Biofilm infections, such as pneumonia

in cystic fibrosis patients, chronic wounds, chronic otitis media and implant- and catheter-

associated infections, have affected millions of people. However, responsible microorganisms

consist of multi-drug resistant strains. Recent studies have focused on antimicrobial

peptides (AMPs) which have been receiving increasing attention as potential

therapeutic agents. AMPs can influence various stages of biofilm formation and

exhibit antimicrobial activity against a broad spectrum of microorganisms. The purpose

of this review was to determine new approachs of antimicrobial peptides tested

on biofilms for therapeutic applications.