Pediatri Uzmanı Nasıl Olurum Çocuklarda Ateş 30 Soruda Demir Çinko Birlikteliği Aile Hekimliği Başucu Kitabı TÜKENDİ. Alerjik Hastalıklara Pratik Yaklaşım Asid Peptik Hastalıklar Çocuklarda Alerji Tanıdan Tedaviye Hipertansıyon Hakkında Bilinmesi Gerekenler TÜKENDİ Kalp Hastalıklarında Sizin Sorularınıza Cevaplar Pediatrik Gastroentroloji ve Beslenme Yetişkin ve Çocuklarda Probiyotikler TÜKENDİ. 30 Soruda Grip HİPERTANSİYON TANI VE TEDAVİSİ ÇOCUKLARDA ENFEKSİYON HASTALIKLARI Kardiyoloji Tanı ve Tedavi Yaklaşımları NÖROŞİRÜRJİDE ŞANT CERRAHİSİ Çocuklarda Antibiyotik Kullanım İlkeleri & Antibiyotikler Dermatolojik Hastalıklarda Çinko`nun Önemi TÜKENDİ. Çocukluk Çağında Meningokok Hastalıkları 30 SORUDA ÇOCUKLARDA BESİN ALERJİLERİ Besin Alerjisi Nedir Ne Değildir? ÇOCUK ENFEKSİYONLARINA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR TÜKENDİ. Karotis Arter Darlıkları: Cerrahi Tedavi 30 SORUDA AŞI Diyet & Dermatolojik Hastalıklar TUS VE YDUS İÇİN YENİDOĞAN SORU BANKASI Gölgenin Rengi Çocukluk Çağında Akut İshalleri TÜKENDİ. Kanıta Dayalı Dermatolojik Tedavi E- Book 1 adet Makale Pratik Neonatoloji Biyoistatistik ve Kanıta Dayalı Laboratuar Yenidoğanın Enfeksiyon Hastalıkları E-Book Kuyruksuz Tilki Gölgesini Kaybeden Çocuk Uzun Kuyruk Bilge Kaplumbağa Evcimen Kaku 30 Soruda Pnömoni TÜKENDİ. 30 Soruda Primer İmmün Yetersizlikler Eyfel Kulesi Luka`nın Çam Ağacı Gölge Satıcısı Gölgelerin İsyanı Rüya Perisi Sincap ile Fındık Ağacı

Dermatolojik Hastalıklarda Çinko`nun Önemi TÜKENDİ.

Yazarlar :
Yayın Tarihi : 2016
ISBN : 978-605-65808-3-3
Baskı Sayısı : 1. Basım

Dermatolojik Hastalıklarda Çinko`nun Önemi TÜKENDİ. Açıklaması

Raulin adlı bir araştırmacı 1869 yılında çinkonun Aspergillus niger adlı bir mantar ajanı için esansiyel olarak çok gerekli bir yapı olduğunu keşfetti. Bu gözlemden sonra çinkonun 300’ den fazla metalloenzim ve 2000’ den fazla transkripsiyon faktörü için bir kofaktör olduğu keşfedildi. Çinko hayati olarak çinko/bakır içeren süperoksit dismutaz enzimi için prostetik grup şeklinde hücresel redüksiyon/oksidasyonu etkiler. Bu metal histon deasetilaz reaksiyonlarına gen transkripsiyonu üzerinden katılmaktadır. Üstelik çinkonun insanı da içeren değişik organizmalarda normal gelişim ve fizyoloji üzerinde önemli rolü bulunmaktadır. Çinko tüm dokularda bulunur. Deri vücut toplam çinko içeriğinin %6’ sını kapsarken, kas ve kemik çinko içeriği ise ikinci en büyük çinko kaynağıdır. Çinko distal duodenumdan ve proksimal jejunumdan emilir. Barsaktan emilimi fitat ve diğer moleküller tarafından baskılanabilir. Çinko birincil olarak barsak ve daha az olarak idrarla vücuttan atılır. Üç binden fazla yıldır çinko tuzları, çinko oksit veya kalamin şeklinde topikal olarak yara iyileşmesinde kullanılmaktadır. Son 50 yıldır çinkonun değişik deri hastalıklarında kullanılabileceği üzerinde yoğun çalışmalar yapılmıştır. Özellikle akne, aft, Behçet hastalığı, deri infeksiyonları, deri kanserleri, saç dökülmesi gibi dermatolojik hastalıklarda yoğun bir şekilde kullanılmaktadır. Bu kitapta Türkiye’de birçok bölgeden değerli bilim adamlarımız tarafından çinkonun hem önemi hem de deri hastalıklarında kullanımı konusunda detaylı bilgiler anlatılmaktadır.

Pratik Neonatoloji

Tıbbi Yayınlar Merkezi

30 SORUDA ÇOCUKLARDA BESİN ALERJİLERİ Besin Alerjisi Nedir Ne Değildir?

30 Soruda Demir Çinko Birlikteliği

Kalp Hastalıklarında Sizin Sorularınıza Cevaplar