Pediatri Uzmanı Nasıl Olurum

NÖROŞİRÜRJİDE ŞANT CERRAHİSİ

Klinik Tıp Bilimleri Dergisi

Birim Fiyatı: ₺0,00

Yayın Tarihi : 2013 / Kargo karşı ödemelidir.
Yayın Türü : Yerel-Süreli
Yayın Periyodu : 1 Ayda 1 - Yılda 12 sayı
ISBN : 21
Online ISSN : 2147-494X
Cilt : 2 Sayı 1
Dergi Sayısı : Nisan 2014 TÜKENDİ.

Adı: Diyabet ve Kalp Damar Hastalıkları

Dr. Cihan ALTIN

Özet
Diyabetes Mellitus (DM) ile kardiyovasküler hastalıklar (KVH) birbirleriyle çok yakından
ilişkili klinik durumlardır. DM, koroner arter hastalığı (KAH) eş değeri gibi kabul
edilip incelendiği gibi, KAH tanısıyla izlenen hastaların çoğunda da DM veya onun
öncüsü klinik tablolar bulunmaktadır. Dolayısıyla bu grup hastaların tedavisinde başarının
sırrı da diyabetolog ve kardiyologların bir arada çalışmasıdır.
Diyabetik hastalarda KVH 2-3 kat daha sık gözlenmektedir ve bu hastaların en sık
ölüm nedeni de KVH’dır. Son yıllarda KVH’ın mortalitesinde önemli bir azalma olmakla
birlikte bu azalmanın diyabetik hastalarda hala yeterli olmadığı da bir gerçektir. Dolayısıyla
mortalite ve morbiditesi bu kadar yüksek olan bu hastalıklardan korunma önem
kazanmaktadır. Son yıllarda yapılan çalışmalar neticesinde yemek sonrası hipergliseminin
kontrolünün mortalite, KVH ve Tip 2 DM ile ilişkili diğer komplikasyonları azaltmadaki
değeri daha iyi anlaşılmıştır. Klinisyenlerin sıkça ihmal ettiği yemek sonrası 2.
saat glukozunun öneminin kavranması ve bu yönde yüksek riskli hastalarda taramaların
yapılması önerilmektedir.

Summary
Diabetes Mellitus (DM) and cardiovascular diseases (CVD) are so closely related clinical
entities. DM is generally accepted and treated as a coronary artery disease (CAD)
and also the majority of patients with CAD have DM, or preclinical syndromes associated
with DM. Therefore, diabetologists and cardiologists should work together to be successful
in the management of patients with DM and CVD. CVD is 2-3 times more common
in diabetic patients and the most common cause of death in these patients is also
CVD. In modern era, there is a significant reduction in the mortality of CVD however
the reduction in mortality of the patients with DM and CVD together is still is not enough.
Thus, prevention of these diseases that have high mortality and morbidity rates, becomes
more crucial. The importance of managing postprandial hyperglycemia to reduce
mortality, CVD, and other complications associated with type 2 DM, has been better
understood in recent studies. Clinicians should be aware of the clinical importance
of postprandial hyperglycemia which is often neglected. Oral glucose tolerance tests are
recommended for screening of high-risk patients.