Pediatri Uzmanı Nasıl Olurum Çocuklarda Ateş 30 Soruda Demir Çinko Birlikteliği Aile Hekimliği Başucu Kitabı TÜKENDİ. Alerjik Hastalıklara Pratik Yaklaşım Asid Peptik Hastalıklar Çocuklarda Alerji Tanıdan Tedaviye Hipertansıyon Hakkında Bilinmesi Gerekenler TÜKENDİ Kalp Hastalıklarında Sizin Sorularınıza Cevaplar Pediatrik Gastroentroloji ve Beslenme Yetişkin ve Çocuklarda Probiyotikler TÜKENDİ. 30 Soruda Grip HİPERTANSİYON TANI VE TEDAVİSİ ÇOCUKLARDA ENFEKSİYON HASTALIKLARI Kardiyoloji Tanı ve Tedavi Yaklaşımları NÖROŞİRÜRJİDE ŞANT CERRAHİSİ Çocuklarda Antibiyotik Kullanım İlkeleri & Antibiyotikler Dermatolojik Hastalıklarda Çinko`nun Önemi TÜKENDİ. Çocukluk Çağında Meningokok Hastalıkları 30 SORUDA ÇOCUKLARDA BESİN ALERJİLERİ Besin Alerjisi Nedir Ne Değildir? ÇOCUK ENFEKSİYONLARINA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR TÜKENDİ. Karotis Arter Darlıkları: Cerrahi Tedavi 30 SORUDA AŞI Diyet & Dermatolojik Hastalıklar TUS VE YDUS İÇİN YENİDOĞAN SORU BANKASI Gölgenin Rengi Çocukluk Çağında Akut İshalleri TÜKENDİ. Kanıta Dayalı Dermatolojik Tedavi E- Book 1 adet Makale Pratik Neonatoloji Biyoistatistik ve Kanıta Dayalı Laboratuar Yenidoğanın Enfeksiyon Hastalıkları E-Book Kuyruksuz Tilki Gölgesini Kaybeden Çocuk Uzun Kuyruk Bilge Kaplumbağa Evcimen Kaku 30 Soruda Pnömoni TÜKENDİ. 30 Soruda Primer İmmün Yetersizlikler Eyfel Kulesi Luka`nın Çam Ağacı Gölge Satıcısı Gölgelerin İsyanı Rüya Perisi Sincap ile Fındık Ağacı ÇOCUKLARDA HER YÖNÜYLE COVİD-19 MENOPOZ

Kaku

Sincap ile Fındık Ağacı

Klinik Tıp Bilimleri Dergisi

Birim Fiyatı: ₺0,00

Yayın Tarihi : 2013 / Kargo karşı ödemelidir.
Yayın Türü : Yerel-Süreli
Yayın Periyodu : 1 Ayda 1 - Yılda 12 sayı
ISBN : 2147-494X
Online ISSN : 2147-494X
Cilt : 2 Sayı 3
Dergi Sayısı : Eylül 2014 TÜKENDİ.

Adı: Pulmoner Arteriyel Hipertansiyonda Ambrisentan Tedavisi

Yrd. Doç. Dr. Hasan GÜNGÖR

Özet
Pulmoner arteriyel hipertansiyon (PAH), pulmoner basınçta artış ve direnç gelişmesi
ile sağ kalp yetmezliği ve ölüme neden olan kronik, ilerleyici bir hastalıktır. PAH prevelansı
toplumda 1 milyonda 15-50 olgu arasında değişmektedir. PAH tedavisi için 3
farklı ilaç sınıfı mevcuttur. Endotelin reseptör anatagonistleri (ERA), fosfodiesteraz 5
inhibitörleri ve prostasiklin analogları günümüzde klinik pratikte kullanılmaktadır. Ambrisentan
endotelin reseptörü A’ya B’den daha fazla selektif olarak bağlanan propanoic
asit türevi bir ERA’dır. Bu derlemede ambrisentanın PAH hastalarındaki klinik etkinlik
ve güvenliğinin tartışılması amaçlanmıştır.

Abstract
Pulmonary arterial hypertension (PAH) is a chronic, progressive disease with an increase
in pulmonary pressure and resistance leading right heart failure and death. PAH
prevalence ranges from 15 to 50 cases per million. There are three class of drugs fort
he treatment of PAH. Endotelin receptor antagonists (ERAs), phosphodieaterase 5 inhibitors
and prostacyclin analogues are currently used in clinical paractice. Ambrisentan
is a propanoic acid based ERA with a high selectivity fort the endotelin receptor A
versus B. In this review, we aimed to discuss the clinical efficacy and safety of ambrisentan
treatment in patients with PAH.