Gölgenin Rengi

Klinik Tıp Aile Hekimliği Dergisi

Birim Fiyatı: 0,00 ₺

Yayın Tarihi : 2009 / Kargo karşı ödemelidir.
Yayın Türü : Yerel - Süreli
Yayın Periyodu : 2 Ayda 1 - Yılda 6 Sayı
ISBN : 1309-0461
Online ISSN : ..........
Cilt : 3 Sayı 1
Dergi Sayısı : Ocak - Şubat 2011 TÜKENDİ

Adı: Akut Öksürük ve Tedavisi (Acute Cough and Treatment)

Özet

Akut öksürük, aile hekimlerine ve göğüs hastalıkları uzmanlarına başvuran hastalarda en sık karşılaşılan semptomlardan biridir. Üç hafta ya da daha az süreli öksürük akut öksürük olarak tanımlanır. Sıklıkla üst solunum yolu viral enfeksiyonu tarafından oluşturulur. Eşlik eden belirgin bir hastalık yoksa, akut öksürük selim ve kendini sınırlayıcıdır. Akut öksürükte ileri araştırma indikasyonları; hemoptizi, belirgin sistemik hastalık, yabancı cisim şüphesi ve akciğer kanseri şüphesidir. Hastaların önemli bir çoğunluğu OTC olarak adlandırılan reçetesiz ilaçları kullanma eğiliminde olmalarına karşın sıklıkla bu ilaçlar etkisizdir. Anahtar kelimeler: akut öksürük, ayırıcı tanı, tedavi.

Abstract

Acute cough is one of the most common symptoms for which patients seek medical attention from family physicians and pulmonologists. Acute cough is defined as cough present for 3 weeks or less. It most often is caused by a viral infection of the upper respiratory tract. In the absence of significant co-morbidity, an acute cough is normally benign and self-limiting. Indications for further investigation include hemoptysis, prominent systemic illness, suspicion of inhaled foreign body, suspicion of lung cancer. Many patients use over-the-counter medicines, which are often ineffective for symptom relief. Keywords: acute, differential diagnosis, treatment.