Bilge Kaplumbağa Evcimen

Alerjik Hastalıklara Pratik Yaklaşım

Klinik Tıp Pediatri Dergisi

Birim Fiyatı: 40,00 ₺

Yayın Tarihi : 2009 / Kargo karşı ödemelidir.
Yayın Türü : Süreli
Yayın Periyodu : 2 ayda 1 - Yılda 6 sayı
ISBN : 1309-0453
Online ISSN :
Cilt : 11
Dergi Sayısı : Mayıs - Haziran 2019
Dil : Türkçe - İngilizce

Adı: Pediatride İnhalasyon Tedavileri / Inhalation Therapy in Childhood

Öz

Hava yolunda spesifik topikal tedavi sağlayabilmeleri nedeni ile solunum yoluhastalıklarının tedavisinde inhalasyon tedavileri, parenteral ve oral ilaç uygulama yol-larının önüne bulunmaktadır. İnhalasyon ile alınan aerosoller lokal olarak dokuya et-kili oldukları için, hava yolunda yüksek konsantrasyonlarda ilaç birikimini sağlar-lar. Ayrıca inhale edilen bu ilaçların düşük emilimleri, sistemik düzeylerinin düşükkalması nedeni ile sistemik yan etkileri de azaltırlar. Bunun yanında, birçok ilaç havayolunda sadece inhale olarak aktiftir veya bronkodilatörler aerosol olarak uygulan-dıklarında daha hızlı etki sağlarlar. Tüm bu nedenlerle inhale aerosol tedavileri so-lunum sistemi hastalıklarında çocukta ilk basamak tedaviyi oluşturmaktadır. Bura-da çocukluk çağında inhalasyon tedavisine ait genel ve özel bilgiler verilmiş ve bukonudaki ayrıcalıklar tartışılmıştır.

Abstract

Inhalation therapy in the treatment of respiratory diseases should be the first be-cause they may provide specific topical treatment of the airway is situated in frontof parenteral and oral administration. Aerosols therapy is highly effective becausefact that inhalation of topically effective molecules lead to high concentrations in theairways by drug accumulation. In addition, lower absorption of inhaled these drugsand reduce systemic side effects due to systemic levels remain low. Moreover, manydrugs are active as only aerosol form and inhaled bronchodilator effect is faster whenadministered as an aerosol. All these reasons; inhaled aerosol treatments are the firstline treatment of respiratory diseases in children. General and specific informationof inhalation therapy in childhood given here and privilege in these matters were dis-cussed.