Pediatri Uzmanı Nasıl Olurum Çocuklarda Ateş 30 Soruda Demir Çinko Birlikteliği Aile Hekimliği Başucu Kitabı TÜKENDİ. Alerjik Hastalıklara Pratik Yaklaşım Asid Peptik Hastalıklar Çocuklarda Alerji Tanıdan Tedaviye Hipertansıyon Hakkında Bilinmesi Gerekenler TÜKENDİ Kalp Hastalıklarında Sizin Sorularınıza Cevaplar Pediatrik Gastroentroloji ve Beslenme Yetişkin ve Çocuklarda Probiyotikler TÜKENDİ. 30 Soruda Grip HİPERTANSİYON TANI VE TEDAVİSİ ÇOCUKLARDA ENFEKSİYON HASTALIKLARI Kardiyoloji Tanı ve Tedavi Yaklaşımları NÖROŞİRÜRJİDE ŞANT CERRAHİSİ Çocuklarda Antibiyotik Kullanım İlkeleri & Antibiyotikler Dermatolojik Hastalıklarda Çinko`nun Önemi TÜKENDİ. Çocukluk Çağında Meningokok Hastalıkları 30 SORUDA ÇOCUKLARDA BESİN ALERJİLERİ Besin Alerjisi Nedir Ne Değildir? ÇOCUK ENFEKSİYONLARINA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR TÜKENDİ. Karotis Arter Darlıkları: Cerrahi Tedavi 30 SORUDA AŞI Diyet & Dermatolojik Hastalıklar TUS VE YDUS İÇİN YENİDOĞAN SORU BANKASI Gölgenin Rengi Çocukluk Çağında Akut İshalleri TÜKENDİ. Kanıta Dayalı Dermatolojik Tedavi E- Book 1 adet Makale Pratik Neonatoloji Biyoistatistik ve Kanıta Dayalı Laboratuar Yenidoğanın Enfeksiyon Hastalıkları E-Book Kuyruksuz Tilki Gölgesini Kaybeden Çocuk Uzun Kuyruk Bilge Kaplumbağa Evcimen Kaku 30 Soruda Pnömoni TÜKENDİ. 30 Soruda Primer İmmün Yetersizlikler Eyfel Kulesi Luka`nın Çam Ağacı Gölge Satıcısı Gölgelerin İsyanı Rüya Perisi Sincap ile Fındık Ağacı ÇOCUKLARDA HER YÖNÜYLE COVİD-19 MENOPOZ

Çocuklarda Alerji Tanıdan Tedaviye

Sincap ile Fındık Ağacı

Klinik Tıp Bilimleri Dergisi

Birim Fiyatı: ₺25,00

Yayın Tarihi : 2013 / Kargo karşı ödemelidir.
Yayın Türü : Yerel-Süreli
Yayın Periyodu : 1 Ayda 1 - Yılda 12 sayı
ISBN : 2147-494x
Online ISSN :
Cilt : 7
Dergi Sayısı : Nisan 2019
Dil : Türkçe - İngilizce

Adı: Obez Diyabetik Bireylerin Tıbbi Beslenme Tedavisi Planlarında Yağ ve Protein

Öz

Bugün ülkemizde ve tüm dünya’ da salgın hastalık tanımıyla ele alınan, heterojen bir hastalık olan diyabetin en bilinen ve en sık görülen formu tip 2 diyabettir (1). Uluslararası Diyabet Vakfı (IDF) verilerine göre; 2017 yılında tüm dünya’ da 425 milyon diyabetli birey bulunurken 2045 yılında bu sayının 629 milyon kişiye ulaşacağı öngörülmektedir (2). Etiyolojisinde pek çok faktörün etkili olduğu düşünülen tip 2 diyabetin tedavisinin birinci basamağında sağlıklı beslenme ve/veya yanlış beslenme alışkanlıklarının düzeltilmesi ve egzersiz önerilerinin devamlılığı ön plana çıkmaktadır. Tip 2 diyabetli bireylerin beslenme ilkelerine ilişkin pek çok dernek ve otorite tarafından kabul görmüş bazı standartlar bulunmakta fakat fazla kilolu diyabetik bireylerin diyetlerindeki besin örüntüsü ya da oranları konusu hala tartışılmaktadır. Bu çalışmanın amacı obez diyabetik bireylerin diyetlerindeki makro besin ögelerden olan protein ve yağ oranlarının güncel çalışmalar ışığında sağlığa olan etkilerini derlemektir.