Kaku

Klinik Tıp Aile Hekimliği Dergisi

Birim Fiyatı: 20,00 ₺

Yayın Tarihi : 2009 / Kargo karşı ödemelidir.
Yayın Türü : Yerel - Süreli
Yayın Periyodu : 2 Ayda 1 - Yılda 6 Sayı
ISBN : ISSN: 1309-0461
Online ISSN : .................
Cilt : Cilt: 8 Sayı: 1
Dergi Sayısı : Ocak - Şubat 2016
Dil : Türkçe - İngilizce

Adı: Kırmızı Göz Hastalığı/Red Eye Disease

Yrd. Doç. Dr. Eyyüp KARAHAN 1 ,
Doç. Dr. Arzu TAŞKIRAN ÇÖMEZ2

Özet
Kırmızı göz oküler inflamasyonun en sık görülen belirtisidir. Kırımızı göz hastalığı,
sıklıkla iyi huylu seyreder ve çoğu hasta birinci basamak hekimleri tarafından tedavi
edilebilir. Konjnktivit en sık kırmızı göz hastalığı sebebidir. Daha sonraki sık nedenler
arasında blefarit (kirpik dibi iltihabı), korneal abrazyon, yabancı cisim, subkonjunktival
hemoraji, keratit, üveit, glokom, episklerit ve sklerit gibi sebepler sayılabilir. Kırmızı
göz hastalığının en sık belirti ve bulguları akıntı, kızarıklık, ağrı, ışık hassasiyeti,
kaşıntı ve görme keskinliğindeki değişiklikleridir. Viral ve bakteriyel konjunktivitler genellikle
kendi kendine düzelir ve ciddi komplikasyonlar nadirdir. Hastalığın tanısında
ayrıntılı tanı ve dikkatli oftalmolojik muayene çok önemlidir. Tedavi altta yatan etiyolojiye
bağlı olarak değişir. Aile hekimleri için oftalmolojik acillerin ayırıcı tanısını yapmak
ve bu hastaları hızlı bir şekilde göz hekimine yönlendirmek çok önemlidir. Şiddetli
ağrı, yoğun pürülan akıntı, korneal tutulum, görme kaybı, travma ve oküler cerrahi öyküsü
ve pupil anomalisi olan hastaların mutlaka göz hekimine yönlendirilmesi gerekir..
Abstract
Red eye is the cardinal sign of ocular inflammation. The condition is usually benign
and can be managed by primary care physicians. Conjunctivitis is the most common cause
of red eye. Other common causes include blepharitis, corneal abrasion, foreign body,
subconjunctival hemorrhage, keratitis, iritis, glaucoma, episcleritis and scleritis. Signs
and symptoms of red eye include eye discharge, redness, pain, photophobia, itching, and
visual acuity changes. Generally, viral and bacterial conjunctivitis are self-limiting conditions,
and serious complications are rare. The cause of red eye can be diagnosed through
a detailed patient history and careful eye examination, and treatment is based on the
underlying etiology. Recognizing the need for emergent referral to an ophthalmologist
is key in the primary care management of red eye. Referral to an ophthalmologist is necessary
when signs as severe pain ,vision loss, copious purulent discharge, corneal involvement,
traumatic eye injury, recent ocular surgery, distorted pupil are present.