Gölgesini Kaybeden Çocuk

ISBN : 978-605-65808-4-0
Baskı Sayısı : 1. Basım

Çocukluk Çağında Meningokok Hastalıkları Açıklaması

Neisseria meningitidis, endotoksin üreten, gram negatif ve normal şartlar altında da insan nazofarinksinde bulunabilen bir bakteridir. Ayırca, gerek salgınlara neden olabilmesi, gerekse bireysel vakalarda çok hızlı ilerleyen ölüm veya ciddi sakatlıklarla sonuçlanan enfeksiyonlara neden olması itibari ile tüm sağlık çalışanları tarafından korku ile anılan bir mikroorganizmadır. Tıp doktorlarının eğitimi sırasında, konu başlığı olarak tek bir ders konusu olabilirken, hasta başı eğitimlerde veya tartışmalarında ise adı dikkat çekmek için sıkça anılan meningokok, ilk kez Weicselbaum tarafından, 1887’de menenjitli bir hastanın klinik örneğinde üretilmiş olmasına rağmen, menenjit salgınına neden olarak Viesseux tarafından 1805’te tanımlanmıştır. Sizlerle paylaşmak istediğimiz bu kaynağımızda, meningokokkal enfeksiyonları özellikle çocukluk çağı açısından ele alalım isterken, her açıdan değerlendirmeyi amaçladık. Meningokokkal enfeksiyonların daha kolay değerlendirilebilmesi için tarihsel sürecinin nasıl olduğundan, toplum tarafından nasıl algılanıldığına kadar tartışalım istedik ve sosyal medayada meningokokkal hastalıklar başlığı ile bir bölümü de sizlerle paylaşmanın uygun olacağını düşündük. Meningokokkal hastalıkların hızlı ilerleyen, tıbbi tedavi altında iken bile saatler içerisinde ölüm ile sonuçlanabilen farklı klinik tablolarını ele almaya çalışırken, tedaviye özellikle, yoğum bakım gerektiren yaklaşımları konularının uzmanlarının ağzından buraya taşıdık. Temas ve temas sonrası koruyucu yaklaşımların hayat kurtarıcı olabildiğini bilerek ayrı başlıklar altında ele aldık. Ülkemiz verilerinin oluşturulduğu sayılı enfeksiyon hastalıkları arasında olmasına rağmen, kendi aramızda yaptığımız tartışmalarda bilgilerimizi paylaşırken eksiklerimizin olduğunu, karşılaştığmız vakaları nasıl kamu otoritesi ile paylaşacağımız konusunda zaman zaman sıkıntı yaşadığımızı düşünerek, bu alanı da ekledik. Ülkemiz verilerinin daha sağlıklı olabilmesi için sorumluluğun hepimize düştüğüne inanarak, düzenli vaka bildirimlerinin yapılabilmesi için, küçük bir deniz yıldızının suya ulaşması kadar katkısı olması dileği ile bu bölümü incelemenizi rica ediyoruz. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanları olarak, amacımızın sağlıklı gelecek nesiller yetişmesine katkı sağlamak olduğu ve bu amaçla gece - gündüz sürekli, her geçen gün saygının azaldığı kıymet ve değer algısının nedense kullanılamadığı şartlarda çalışan bizler, uzmanlık alanımızın temelini oluşturan Çocuk Sağlığı için aşılamın önemini bilerek daha detaylı olarak gündeme getirmeye çalıştık. Bu kaynağın oluşturulmasında emeği olan tüm arkadaş ve dostlarımıza, onların bu katkıyı sağlaması için destek olan yakınlarına ve çalışma arkadaşlarına sizlerin nezdinde teşekkür ederiz, Asıl önemli bir teşekkür de, sağlıklı çocuklar için inanılmaz özveri de bulunan sağlık çalışanlarına, sunmayı bi borç biliyoruz.

Kuyruksuz Tilki

Çocuklarda Alerji Tanıdan Tedaviye