Kuyruksuz Tilki

ISBN : 978-605-65808-2-6
Baskı Sayısı :

Çocuklarda Antibiyotik Kullanım İlkeleri & Antibiyotikler Açıklaması

??Hepimizin de bildiği gibi “Antibiyotikler” 1929 yılında Sir Alexander Fleming’in penisilini keşfinden sonra enfeksiyon hastalıklarının tedavisinde yaygın olarak kullanılan ve son derece başarılı ilaçlardır. Doktora başvuran hastalara reçete edilen ilaçlar arasında antibiyotikler ilk sıralarda yer almaktadır. Ülkemizde 2007 yılı ilaç verilerine göre %16.2’lik oran ile en çok reçete edilen ilaç grubu antibiyotiklerdir. Dünyanın gelişmiş birçok ülkesine göre bu oldukça dikkat çeken bir bulgudur. Ülkemizde basit viral enfeksiyonların tedavisinde bir antibiyotiklerin kullanıldığı bilinmektedir. Yine ülkemiz verilerine göre reçete edilen antibiyotiklerin %44’ü çöpe atılmaktadır. Bu durum ilaç açısından büyük oranda dışarıya bağımlı ülke ekonomisinde zarara yol açmaktadır.

Antibiyotikler sayesinde 20.yüzyılın başında kitlesel ölümlere yol açan bir çok enfeksiyon hastalığının tedavisi mümkün olmuştur. Ancak yaygın ve uygun olmayan antibiyotik kullanımının bir sonucu olarak mikroorganizmalar antibiyotiklere direnç geliştirmeye başlamıştır. Bu durum bazı enfeksiyon hastalıklarında tedavi başarısızlığını gündeme getirmiştir. Direnç geliştiren mikroorganizmalara etkili yeni antibiyotik geliştirme çalışmaları başlatılmıştır. Ancak bakteriler bunlara da hızla direnç geliştirmeye başlamıştır. Bu durum bir kısır döngüye yol açmaktadır. Direnç sorunu ile baş etmenin başta gelen yöntemi uygun antibiyotik kullanımının önce hekimler daha sonra da toplumda yaygınlaştırılmasıdır.

Bu amaçla ilk kez 2008 yılında Pediatri Günleri kapsamında “Çocuklarda Antibiyotik Kullanım İlkeleri” başlıklı bir kurs düzenlemiştik. Daha sonra bu kursu geniş kapsamlı olarak 2014 yılında tekrarladık. İlk kursun ardından kitabımızın ilk baskısını yayınlamıştık. Sizlerden gelen büyük destek üzerine kitapçığın var olan metinlerin yenilenmesine ve daha önceki baskıda yer almayan belli başlı enfeksiyon hastalıklarındaki antibiyotik kullanımlarının eklenmesine karar verdik. Bu kitapta düzenlenen iki kursta görev almayı kabul eden değerli Çocuk Enfeksiyon Hastalıkları uzmanlarının yaptıkları sunumların metinleri bulunmaktadır. Amacımız çocukluk çağında yaygın olarak kullanılan antibiyotiklerin özelliklerini, etki spektrumlarını, dozlarını ve yan etkilerini bilimsel verilerin ışığında gözden geçirmektir. Ayrıca kitabın sonunda yer alan “Antibiyotik Rehberi” yardımı ile ülkemizde kullanımda bulunan antibiyotiklerin jenerik isimleri, piyasada bulunan şekilleri ve dozları hakkında kolayca bilgi sahibi olmanız hedeflenmiştir.

Çocukluk Çağında Meningokok Hastalıkları

30 SORUDA AŞI

30 Soruda Primer İmmün Yetersizlikler

HİPERTANSİYON TANI VE TEDAVİSİ

ÇOCUK ENFEKSİYONLARINA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR TÜKENDİ.