Pediatri Uzmanı Nasıl Olurum Çocuklarda Ateş 30 Soruda Demir Çinko Birlikteliği Aile Hekimliği Başucu Kitabı TÜKENDİ. Alerjik Hastalıklara Pratik Yaklaşım Asid Peptik Hastalıklar Çocuklarda Alerji Tanıdan Tedaviye Hipertansıyon Hakkında Bilinmesi Gerekenler TÜKENDİ Kalp Hastalıklarında Sizin Sorularınıza Cevaplar Pediatrik Gastroentroloji ve Beslenme Yetişkin ve Çocuklarda Probiyotikler TÜKENDİ. 30 Soruda Grip HİPERTANSİYON TANI VE TEDAVİSİ ÇOCUKLARDA ENFEKSİYON HASTALIKLARI Kardiyoloji Tanı ve Tedavi Yaklaşımları NÖROŞİRÜRJİDE ŞANT CERRAHİSİ Çocuklarda Antibiyotik Kullanım İlkeleri & Antibiyotikler Dermatolojik Hastalıklarda Çinko`nun Önemi TÜKENDİ. Çocukluk Çağında Meningokok Hastalıkları 30 SORUDA ÇOCUKLARDA BESİN ALERJİLERİ Besin Alerjisi Nedir Ne Değildir? ÇOCUK ENFEKSİYONLARINA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR TÜKENDİ. Karotis Arter Darlıkları: Cerrahi Tedavi 30 SORUDA AŞI Diyet & Dermatolojik Hastalıklar TUS VE YDUS İÇİN YENİDOĞAN SORU BANKASI Gölgenin Rengi Çocukluk Çağında Akut İshalleri TÜKENDİ. Kanıta Dayalı Dermatolojik Tedavi E- Book 1 adet Makale Pratik Neonatoloji Biyoistatistik ve Kanıta Dayalı Laboratuar Yenidoğanın Enfeksiyon Hastalıkları E-Book Kuyruksuz Tilki Gölgesini Kaybeden Çocuk Uzun Kuyruk Bilge Kaplumbağa Evcimen Kaku 30 Soruda Pnömoni TÜKENDİ. 30 Soruda Primer İmmün Yetersizlikler Eyfel Kulesi Luka`nın Çam Ağacı Gölge Satıcısı Gölgelerin İsyanı Rüya Perisi Sincap ile Fındık Ağacı

Eyfel Kulesi

30 SORUDA ÇOCUKLARDA BESİN ALERJİLERİ Besin Alerjisi Nedir Ne Değildir?

Yazarlar : Prof. Dr. Nermin GÜLER
Yayın Tarihi : 2017 1. Basım
ISBN : 978-605-65808-8-8
Baskı Sayısı :

30 SORUDA ÇOCUKLARDA BESİN ALERJİLERİ Besin Alerjisi Nedir Ne Değildir? Açıklaması

Sevgili Meslektaşlarımız, Besin alerjilerinin prevalansı gitgide artmakta ve bu durum önemli bir sağlık sorunu oluşturmaktadır. Aynı zamanda toplumda daha fazla bilinir hale gelmektedir. Son yıllarda bu konuda yapılan çalışmalarda da risk faktörleri araştırılmakta, deneysel tedaviler geliştirilerek çözümler aranmaktadır. Bunların ışığında hazırlanan uzlaşı raporları ile de hekimlere yardımcı olunmaktadır. Bu şekilde hastalara ve ailelerine daha kaliteli bir hayat sunulmaya çalışılmaktadır. Tedavi konusundaki tüm gelişmelere rağmen, besin alerjilerinde tam şifa sağlayacak bir yöntem halen mevcut değildir. Böyle bir hastanın bakımında atılacak ilk adım alerjik besinden kaçınmak olmalıdır. Ancak bunu sağlamak her zaman kolay olmamakta, hem çocuklara hem de ailelere günlük hayatın yükleri arasında ayrıca bir sorumluluk ve stres kaynağı olmaktadır. Besin alerjisi olan hastalara bakan çocuk hekimleri büyük sorumluluk taşımaktadır. Bazen ölüm riski de taşıyan bu çocukların tanı ve tedavilerinde çeşitli zorluklarla karşılaşılmaktadır. Doktor ofisi dışında evde, okulda ve hayatın her alanında besin alerjilerinin yarattığı riskleri yok etmek için yeni ortaya konulmuş olan bilgileri takip etmek, onları pratik hayatta uygulamak ve gereğinde çocuk alerji uzmanına göndermek çocuk hekimlerinin görevleridir. Bu konuda en güvenilir yardımcı kaynaklar da devamlı yenilenen uzlaşı raporları ve her zaman el altında bulundurabildikleri pratik kitaplar olmaktadır. Son yıllarda besin alerjileri konusunda sık sorulan soruları cevaplamayı amaçlayan bu kitapta besin alerjilerinin fizyopatolojisi, belirti ve bulguları, tanısı ele alınmakta, evde ve okulda pediyatrik bakım ile ilgili öneriler yer almaktadır. Genel olarak sık gündeme gelen ve tüm dünyada sorun olan konular arasında yer alan gastrointestinal sendromların klinik tabloları incelenmekte, özellikle tolerans, barsak mikrobiyomu ve anne sütü ile beslenme üzerinde durulmaktadır. Yazarların katkıları bir araya getirilerek besin alerjisi ve intoleransı hakkındaki son gelişmeler ele alınmış, bütün sorulara, kolay uygulanabilecek şekilde pratik, kısa ve öz cevaplarla karşılık verilmeye çalışılmıştır. Bu yönleri ile, çocuk hekimlerden başka beslenme ve diyet uzmanlarının da ilgisini çekeceğini umuyorum. Bu kitapta, her biri çok deneyimli, çok sayıda bilimsel eser sahibi ve kendi konusunda fikir lideri olan kıymetli yazarlar ve yardımcı yazar olarak katkıda bulunan alerji uzmanları bilgi ve fikirlerini pratik bir uslup ile pediyatri uzmanlarının yararlanacağı bir tarzda paylaştılar. Astımlı hastaları tedavi eden hekimlerin yoluna ışık tutmak için büyük gayret gösterdiler. Bu kitabın çıkabilmesi için yoğun işlerinin arasında zaman ayırarak destek oldular Bu kitaba katkıda bulunan tüm yazarlara, her birine tek tek emek ve gayretleri için teşekkür ederim. Otuz Soruda Çocuklarda Besin Alerjileri kitabının yazılması için her aşamasında desteklerini gördüğüm başta değerli yayıncı Seyhan Korkmaztepe olmak üzere Selen Medya Yayıncılık Tanıtım ve Organizasyon Hizmetleri yayınevinin tüm mensuplarına teşekkürü borç bilirim. Son olarak, bu kitabın, besin alerjili çocuklara bakan ve onları daha kaliteli bir hayata kavuşturmak için uğraşan tüm meslektaşlarıma günlük pratikleri sırasında yararlı olmasını dilerim.

Saygılarımla
Prof. Dr. Nermin GÜLER

30 Soruda Grip

30 Soruda Demir Çinko Birlikteliği

HİPERTANSİYON TANI VE TEDAVİSİ

Çocuklarda Alerji Tanıdan Tedaviye

Çocukluk Çağında Akut İshalleri TÜKENDİ.