Çocuklarda Alerji Tanıdan Tedaviye

ISBN : 978-605-64466-7-2
Baskı Sayısı :

ÇOCUKLARDA ENFEKSİYON HASTALIKLARI Açıklaması

Çocuk doğduğu andan itibaren sürekli büyüyen, değişen ve yeni yeni işlevler kazanan bir varlıktır. Yenidoğan döneminden ergenliğe dek, tüm çocukluk çağı boyunca yaşına özgü çeşitli sorunlar çocuk sağlığını tehdit etmektedir.
Enfeksiyon hastalıkları, tıbbın insanoğlunun en büyük başarıları kazandığı bir alanıdır. Geçmişte çiçek, veba, sıtma ve tüberküloz gibi pek çok hastalık, insanlık tarihinin şekillenmesinde rol oynamıştır.  İnsanoğlu ile mikroorganizmalar arasındaki mücadele, yeni geliştirilen antibiyotikler ve enfeksiyon etkenlerinin bunlara karşı geliştirdikleri direnç mekanizmaları nedeniyle hiç bitmeyecek gibi gözükmektedir. Bütün bu süreçte, geliştirilen  aşılar, insanoğlunun enfeksiyonlarla mücadelesindeki en önemli kazanımlarıdır. Bulunan tüm ilaçlara, aşılara, sağlık sistemindeki iyileştirme çalışmalarına, destek tedavilerine ve daha iyi bakım koşullarına rağmen enfeksiyon hastalıkları, insanları ve bu arada da çocukları tehdit etmeye devam etmektedir. Özellikle günümüzde yayılma eğilimleri gösteren Ebola, MERS-Co gibi virüsler, giderek daha fazla insanın sağlığı açısından risk oluşturmaktadır.
Çocuklarda enfeksiyon hastalıkları pediatrinin en önemli konularından birisidir. Bu kitapta, basit ama çok sık görülen üst solunum yolu enfeksiyonlarından, daha ciddi ve hayatı tehdit eden enfeksiyonlara kadar geniş bir yelpazede, pediatrideki önemli enfeksiyonları ele almayı amaçladık.
Elinizdeki kitapta, belli başlı enfeksiyon hastalıkları, konularında yetkin isimler tarafından, son bilgiler ışığında ayrıntılı olarak işlenmiştir. Bu kitaba katkıda bulunan tüm yazarlara emekleri için şükranlarımı sunarım.
Bu kitabın, sadece çocuk hekimlerinin değil, pratisyen hekimlerin, aile hekimlerinin ve tıp fakültesi öğrencilerinin de başvurabilecekleri bir kaynak olmasını umar, okuyuculara ve tedavi edecekleri minik yavrularımıza yararlı olmasını dilerim.

Çocukluk Çağında Meningokok Hastalıkları

ÇOCUK ENFEKSİYONLARINA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR

30 SORUDA ÇOCUKLARDA BESİN ALERJİLERİ Besin Alerjisi Nedir Ne Değildir?

Aile Hekimliği Başucu Kitabı TÜKENDİ.

Diyabet & Dermatolojik Hastalıklar